progeCAD.pl Nowości progeCAD Professional Nowości Nowe wydanie podręcznika do progeCAD Professional

Nowe wydanie podręcznika do progeCAD Professional

W naszym dziale Download właśnie opublikowaliśmy nowe polskojęzyczne wydanie podręcznika do progeCAD Professional uwzględniające wszystkie narzędzia dostępne w najnowszej wersji programu.

W niespełna 100-stronnicowym dokumencie PDF poza wymaganiami sprzętowymi czy sposobem istalacji znajdą Państwo opis każdego z dostępnych w progeCAD Professional narzędzi czy bezpłatnych dodatków.

 

  Pobierz Podręcznik do progeCAD® 2014 Professional

Wierzymy, że praca z programem po zapoznaniu się z udostępnionym podręcznikiem będzie przyjemniejsza i bardziej wydajna.

 

Spis zagadnień omówionych w podręczniku:

1. MINIMALNE WYMAGANIA
2. INSTALACJA PROGRAMU
2.1. Windows XP
2.2. Windows Vista
2.3. Windows 7
2.4. Windows 8 a 8.1
3. USTAWIENIA I ICH ODNAWIANIE
3.1. Zalecane ustawienia
3.2. Prawe kliknięcie myszy, menu kontekstowe, kliknięcie definiowane czasowo
3.3. Odnowienie kopii automatycznej
3.4. Centrum progeCAD
3.5. Odnowienie domyślnych ustawień programu
3.6. Pełne odinstalowanie progeCAD Professional
4. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
5. PRACA Z PROGRAMEM
5.1. Paski narzędzi
5.2. Osadzenie panelu Własności, managera warstw i paska poleceń
5.3. Rozpoczęcie nowego rysunku
5.4. Orientacja w przestrzeni wykresu
5.5. Wiersz poleceń
5.6. Wprowadzanie współrzędnych
5.7. Poruszanie się po wykresie
6. RYSOWANIE
6.1. Rysowanie - podstawowe obiekty
6.1.1. Punkt
6.1.2. Linia
6.1.3. Prostokąt
6.1.4. Okrąg
6.1.5. Łuk
6.2. Wybór (oznaczanie) obiektów
6.2.1. Oznaczanie obiektów
6.2.2. Odznaczanie obiektów (usunięcie z wyboru)
6.2.3. Cykliczny wybór nakładających się elementów
6.2.4. Poprzedni wybór
6.2.5. Zmienna PICKADD
6.3. Użyteczne funkcje
6.3.1. SKOK i SIATKA (kratka)
6.3.2. ORTO
6.3.3. UCHWYT
6.3.3.1. Stałe uchwyty
6.3.3.2. Tymczasowy uchwyt
6.3.3.3. Wyświetlanie uchwytów w progeCAD
6.3.4. WSL (grubość linii)
6.3.5. MOBSZAR
6.3.6. ŚLEDZENIE
6.3.7. BIEGUN
6.3.8. Dziennik wydarzeń (Notification manager)
6.4. Rysowanie – pozostałe obiekty
6.4.1. Linia konstrukcyjna
6.4.2. Polilinia
6.4.3. Wielobok
6.4.4. Chmurka wersji
6.4.5. Splajn
6.4.6. Elipsa
6.4.7. Łuk eliptyczny
6.4.8. Mlinia (multilinia)
6.4.9. Kreskowanie i wypełnienie (gradient)
6.4.9.1. Kreskowanie
6.4.9.2. Wypełnienie (gradient)
6.4.10. Obszar
6.4.11. Grupa
6.4.12. Przykryj (Wipeout, pusty obszar)
6.4.13. Tekst
6.4.13.1. Tekst jednowierszowy
6.4.13.2. Zmiana stylu tekstu
6.4.13.3. Tekst wielorzędowy (mtext, multitext)
6.4.14. Tabela
6.4.14.1. Tworzenie tabeli
6.4.14.2. Edycja tabeli
7. MODYFIKACJA OBIEKTU
7.1. Modyfikacja za pomocą myszy
7.1.1. Modyfikacja linii
7.1.2. Modyfikacja polilinii
7.1.3. Modyfikacja prostokąta
7.1.4. Modyfikacja okręgu
7.2. Pasek Zmiana
7.2.1. Wymaż
7.2.2. Kopiuj
7.2.3. Lustro
7.2.4. Odsuń (ekwidystanta)
7.2.5. Szyk
7.2.5.1. Pole prostokątne
7.2.5.2. Pole okrągłe
7.2.6. Przesuń
7.2.7. Obrót
7.2.8. Skala
7.2.8.1. Przeliczenie skali
7.2.8.2. Skala odniesienia
7.2.9. Rozciągnij
7.2.10. Utnij
7.2.11. Wydłuż
7.2.12. Przerwij w punkcie
7.2.13. Przerwij
7.2.14. Dołącz
7.2.15. Fazuj
7.2.16. Zaokrąglaj
7.2.17. Rozbij
7.3. Modyfikuj – Obiekt
7.3.1. Obraz
7.3.1.1. Jakość obrazu
7.3.1.2. Ramka obrazu
7.3.2. Edycja kreskowania
7.3.3. Edycja polilinii (połączenie linii i łuków w polilinię)
7.3.4. Edycja splajnu
7.3.5. Edycja tekstu wymiaru
7.3.6. Atrybut

7.3.6.1. Jeden
7.3.6.2. Globalny
7.3.6.3. Menedżer atrybutów bloku
7.3.7. Wytwórz blok
7.3.8. Edytuj tekst
7.4. Zmiana – styl multilinii
8. WŁAŚCIOŚCI OBIEKTU
8.1. Kolor, rodzaj i szerokość linii
8.2. Mierzenie długości i powierzchni
9. WARSTWY
9.1. Menedżer właściwości warstwy
9.2. Tworzenie warstwy
9.3. Usunięcie warstwy
9.4. Wklejanie i przesuwanie obiektów do warstw
9.5. Zapisanie stanu warstw
9.6. Grupowa zmiana stanu warstw
10. WYMIARY
10.1. Style wymiarów
10.2. Rodzaje wymiarów
10.2.1. Szybki wymiar
10.2.2. Liniowy
10.2.3. Normalny (kierunkowy)
10.2.4. Współrzędne
10.2.5. Obrócony
10.2.6. Szybka linia odniesienia
10.2.7. Promień
10.2.8. Łamana
10.2.9. Średnica
10.2.10. Kątowy
10.2.11. Długość łuku
10.2.12. Linia bazowa
10.2.13. Wymiar łańcuchowy (kontynuuj)
10.2.14. Tolerancja
10.2.15. Znacznik środka
10.2.16. Kontrola
10.2.17. Łamanie linii wymiaru
10.3. Przykład wymiarowania średnicy za pomocą wymiaru liniowego
11. BLOKI
11.1. iCADLib - manager bloków
11.2. Własne bloki
11.2.1. Blok dla konkretnego rysunku
11.2.2. Blok dla wielu rysunków (w samodzielnym pliku)
11.2.3. Blok z atrybutami
11.2.4. Wstawianie bloku
11.2.5. Edycja bloku
11.3. Bloki dynamiczne
12. ZEWNĘTRZNE ODNIESIENIA (XREF)
12.1. Dołączenie
12.2. Odłączenie
12.3. Wgranie
12.4. Uwolnienie
12.5. Związanie
12.6. Otwarcie
13. WYODRĘBNIANIE DANYCH
14. PRZESTRZEŃ ROBOCZA (MODEL, UKŁAD)
14.1. Przełączanie pomiędzy modelem a układem
14.2. Praca z zakładkami układu
14.3. Rzutnie
14.3.1. Rzutnie
14.3.2. Funkcje rzutni
14.3.3. Własne (poligonalne) rzutnie
14.3.4. Skala rzutni
14.3.5. Zmiana pozycji przestrzeni modelu w rzutni
14.3.6. Zamknięcie rzutni
14.3.7. Usunięcie ramki rzutni
14.4. Wymiarowanie
15. DRUK
15.1. Druk z modelu
15.2. Druk z układu
15.3. Druk rysunków do PDF i JPG
16. OBRAZ
16.1. Manager obrazów
16.2. Wstawianie obrazu
16.3. Odłączenie obrazu
16.4. Jakość obrazu
16.5. Ramka obrazu
16.6. Dopasuj obraz
16.7. Kolejność rysowania
16.8. Przycinanie obrazu
16.9. Transparentność
17. DODATKI
17.1. Wektoryzacja WinTopo
17.2. Konwersja PDF do DWG
17.3. Import widoku z Google Earth
17.4. Eksport PDF 3D
18. NARZĘDZIA EKSPRES
18.1. Zaawansowane funkcje myszki
19. OPCJE ZAAWANSOWANE
19.1. Obrót LUW (lokalnego układu współrzędnych) i widoku
19.1.1. Obrót LUW według obiektu
19.1.2. Widok
19.2. Ustawienia pasków narzędzi, dodanie ikon i skrótów klawiszowych
19.2.1. Dodanie ikon do pasków narzędzi
19.2.2. Usuwanie ikon z pasków narzędzi
19.2.3. Zmiana funkcji ikon w paskach narzędzi
19.2.4. Własne skróty klawiszowe (aliasy)
19.2.5. Własne skróty klawiszowe (klawiatura)
19.3. Znaki specjalne
19.4. Własne rodzaje linii
19.4.1. Proste
19.4.2. Złożone
19.5. Naprawa rysunków przy problemach z ich zapisaniem, otwieraniem czy wyświetlaniem
19.6. Języki programowania
20. UŻYTECZNE ODNOŚNIKI